Dagens rätt: Pastagratäng ala Jacn

Nu har ja iaf fått tummen ur..å äntligen städat!:D
herregud,tänk att de tog mig nästan en hel dag innan ja fick tummen ur arsle å städa!
Vad har jag gjort annars hela dan egentligen?
Har mest suttit vid datorn hela dan känns de som, tvätta å häng tvätt har jag iaf gjort. Alltid något!
Sen tog jag å gjorde mig en god Fredagsmidda faktiskt, tänkte jag skulle skriva receptet om någon av er skulle vara sugen på en lätt å mycket god rätt.

Pastagratäng

Ca: 400 g Pasta (Penne Rigate)
      1 Tsk Smör eller margarin
Ca: 250 g Rökt skinka (ex. kassler)
      3 Dl   Vispgrädde
      ½ Dl  Chilisås
      3 Dl Riven ost
      1-2 Krm salt
      1 Krm svartpeppar

Börja med att koka pastan.
Under tiden kan du börja skära upp skinkan i "strimlor" och riva osten(om du int köpt färdigriven).
1
När pastan kokat klart, häll bort vattnet, låt det stå å rinna ur en stund.
Häll sedan pastan i en smord form.
När du gjort det kan du börja vispa grädde, tills den blir lite fast.
Häll sedan i Chilisåsen,hälften av den rivna osten,salt och peppar och blanda ihop det.
2
Blanda sedan i skinkan med pastan.
3
 Efter det häller du över "smeten", strör över resten av osten och ställer in den i ugnen i ca 15 min eller tills den fått en gyllenbryn färg.
4

Sen är den redo att smälla i sig! smaklig måltid!
4

5

Tyvärr fick jag avnjuta denna goda middag i min ensamhet, men int gör de mig något,mer mat till mig då! haha!


Nu ska jag göra mig ännu ett försök å slita mig från datorn å fara till mor å far å hämta grejer till pimplingen imorrn.


Kiss i piss

-JessicaAnnCaroline <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0