Tulpanens dag!

Jag väntar fortfarande, ingen som vill ge mig tulpaner idag? De är lugnt, jag tar gärna emot tulpaner en annan dag a;)

tulpan
Kom för en stund sen hem från kramfors, köpte gardiner till rummet å lite mat.
Dessutom beställde ja klipp å färg tid, ska bli så spännande, är lite små nervös!
Men på Onsdag kl13 då jäklar,hoppas de blir bra!
Ha precis fått i mig lite middag, ska snart iväg å jobba, känns tungt å skönt samtidigt.
Vill jobba, men samtidigt vill jag stanna hemma å fåklart målningen, för imorrn ska de tapetseras!
Pratade mä min vän Erika igår, hon va lite sugen på receptet till blåbärskakan.
Så här kommer det.

Blåbärskaka

blåbärskaka
2 Ägg
2 dl strösocker
2 dl vetemjöl                                                           
100g margarin
1 pkt frysta blåbär   
175* på ugnen.
Vispa äggen och sockret. Häll i vetemjölet och sist det smälta margaringet.
Häll smeten i en smord (ej bröad) pajform och strö över dem frysta blåbären.  
Grädda i ugnen i ca:40 min.

Väldigt enkelt, och väldigt gott!:) Ha gärna lite vaniljsås till!

Ska ta å göra mig iordning för å jobba nu.

Kisses

-JessicaAnnCaroline <3

Kommentarer
Postat av: Erika

Tackar för receptet!! Det måste jag prova...

2009-01-15 @ 19:21:49
URL: http://momerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0